Cornelius er i ferd med å undertegne en intensjonsavtale med Bergen 2017, arrangøren av sykkel-VM i Bergen i 2017. Det kom frem på Marstreffet til Vest Næringsråd denne uken, da prosjektleder Erik Halvorsen presenterte planene.
Døråpner mot verden
Arrangementet er blant verdens aller største idrettsarrangementer og det desidert største sommeridrettsarrangementet som Norge noensinne har vært vertskap for og vil trolig være en døråpner mot viktige, internasjonale markeder.
Intensjonen er at Cornelius blir en hovedsamarbeidspartner på restaurantsiden for arrangøren, og vil bli brukt til møtevirksomhet, representasjon og relaterte arrangementer både før og under sykkel-VM.
– Dette er veldig spennende! sier salg- og bookingsjef Christina Bollmann Lie til vnr.no.
Smak, opplevelse og skjærgård
– Vi vil legge vekt på å vise frem sjømaten og den lokale kystkulturen, samt verdier som Norge markedsfører seg med. Vi skal ikke bare levere tjenester, men også opplevelser, smaker og skjærgård, sier hun.
Nettopp natur, kultur og kyst ble fremhevet av Halvorsen som det man ønsker å vise frem for minst 300 millioner TV-seere de ni dagene sykkel-VM pågår i september 2017. Halvorsen la også vekt på forretningsmulighetene som sykkel-VM åpner for.
– Vi ønsker å koble på næringslivet og skape mest mulig aktivitet før og under VM. Kun fantasien setter grenser for hva vi kan få til! sa han med oppfordring til bedriftene.
Eat the fjords
Den prisvinnende restauranten mellom Brattholmen og Bjorøy, høster mer og mer anerkjennelse, også i utlandet, med stadige journalistbesøk fra hele verden. De håper sykkel-VM vil være et «dytt» mot et internasjonalt gjennombrudd, med god pressedekning.
Cornelius gjør nå en rekke grep for å videreutvikle sitt konsept og imøtekomme behovene i bedriftsmarkedet i enda større grad. Bollmann Lie legger til at logoen til Sykkel-VM vil bli brukt i markedsføringen fremover, og vil være et viktig kvalitetsstempel mot bedriftene.
Les også: På New York Post sin favorittliste
– Vi pusser opp andre etasje og oppgraderer med større skjermer og enda mer moderne utstyr. Vi vil kunne ta imot hundre konferansegjester og kjøre heldagskonferanser her ute, sier Bollmann Lie.
Restauranten lanserer i disse dager et nytt tre timers lunsjkonsept: «Eat the fjords», som de håper vil trekke til seg cruiseturistene.
– I tillegg til den daglige båtavgangen fra Bergen sentrum på ettermiddagen, utvider vi med en avgang fra Bryggen kl 11.30. Det inkluderer en tre-retters, deriblant fiskesuppe på bryggen, lokker hun.