Studer melken din godt fremover – Milla Says er nå ute på Q-Meieriene sine melkekartonger i hele Norge.
Innovasjon er tema for høstens melkekartonger. Milla Says ble valgt ut som en av åtte norske gründere som forteller om sine innovasjoner og «smarte løsninger som gjør hverdagen enklere».
− Det er kjempekult, sier en stolt Aleksander Helmersberg, gründer av Milla Says og leietaker i Gründerparken Vest.
Han ble oppringt og forespurt av Q-Meieriene i mai. Tre måneder senere pryder ansiktet hans alle melkekartongene.
− Hva betyr dette for deg?
− Det vil nok tiden vise. Merkevaremessig er dette veldig bra og styrker brandet vårt. Vi har en forholdsvis dedikert målgruppe, så det er fint å få blest rundt produktene våre hos fagmiljø og hos folk generelt, forteller Helmersberg.
På forsiden av kartongenes er det bilde av innovatøren og deres innovasjon, mens på baksiden står det mer informasjon om produktet. Helmersberg vil pryde melkekartongene i tre måneder fremover.
Innovative melkekartonger. Foto: Skjermdumpt fra Q-Meierienes nettside.
Vant 100.000 kroner
Det skjer mye i Milla Says for tiden. Forrige uke fikk gründerbedriften 100.000 kroner til å utvikle produktene sine videre av Visma.
Helmersberg hadde det beste svaret på spørsmålet «hva vil du bruke 100.000 kroner på» og vant i en Facebook-konkurranse med 1.100 bedrifter.
− Milla Says har ekstremt mange engasjerte følgere som vil hjelpe oss. Vi har en målgruppe som sjelden får alt i hendene, og som folk synes er viktig å støtte opp om og inkludere, sier Helmersberg.
100.000 kroner kommer godt med. I løpet av den neste måneden skal Milla Says lansere tre nye produkt.
− Det blir en heftig og intens måned, men det liker vi, røper Helmersberg.