Slipper disse til på hotellkjøkkenet

edit today

Artister som Jørn Hoel, Heine Totland og Frode Alnæs skal få slippe til på kjøkkenet når Panorama Hotell og Resort lanserer et helt nytt konsept: Gourmetkonserter.

– Dette er et helt nytt og spennende konsept som ikke så mange andre hoteller tilbyr. Artistene får velge råvarer og får komme med innspill til hvordan de vil ha det, er med på kjøkkenet og forteller gjestene litt om maten og råvarene som de får servert, sier hotellsjef Ole Martin Opitz.

Satsingen skjer i samarbeid med Scandinavian Entertainment Service.

Jørn Hoel først ut

Allerede 12. mars slipper de Jørn Hoel til på kjøkkenet, med påfølgende konsert i storsalen. Den matinteresserte artisten har flere ganger vært gjest i kjendiskokk Eyvind Hellstrøm sine TV-programmer og kom langt opp i konkurransen «Masterchef» på TV3.

Frode Alnæs tar med seg sin «klippfisk-gitar» 16. april, og 4. november er det Heine Totland som står på programmet. Totland ga like før jul ut kokeboken «Mat og Musikk» og er også en kjent TV-profil. I oktober blir det New Orleans-temaaften med «cajun food» og tradjazz.

– Ideen fikk vi under «What Will The World Do Now»-konserten i høst, da storsalen virkelig kom til sin rett. Under «Gourmetkonsertene» kommer vi til å dekke bord med hvite duker og levende lys, det kommer til å bli stemningsfullt og festlig med den rette rammen rundt, sier Opitz oppglødd.

 Mat og kulturopplevelser

Det er ikke første gang hotellet kjører konserter. Helt siden oppstarten i 2011 har det vært en rekke kulturarrangementer på hotellet, bl.a. konserter med Vamp, Eggum&Sivertsen, Odd Nordstoga, The Bellamy Brothers og senere i år Smokie.

– «Gourmetkonsertene» er helt i tråd med vår satsing på mat og kultur. I tillegg til de store konsertene vil vi ha et større fokus på weekend-markedet og tilby både små og store kulturopplevelser mer jevnlig, sier Opitz.

Flere privatgjester

Panorama har de siste årene jobbet hardt med å ta en større andel av privatmarkedet, med etablering av «luksus-rorbuer», badestrand og kajakkutleie, ny relaxavdeling og storsal, samt spissing av matprofilen og samarbeid med lokale produsenter som Strilalam.

– Fjoråret var et brutalt år, med tanke på bedriftsmarkedet. Selv om konferansemarkedet fortsatt er veldig viktig for oss, ser vi nå en ønsket forskyvning av aktiviteten mot privatmarkedet. Våren og sommeren ser veldig lys ut, sier hotellsjefen optimistisk.

Les også

keyboard_arrow_up